środa, 19 lutego 2014

72! Placki tylko z kaszy jaglanej, bez mąki, skrobi etc.


Już kiedyś próbowałam zrobić placki z kaszy jaglanej i szczerze dość średnio się udały, szukałam przepisu ale w każdym dosłownie każdym widziałam dodatek mąki lub skrobi a ja chciałam stworzyć je tylko z kaszy. Mała modyfikacja przepisu i efekt genialny! Polecam :)


Składniki:
- 100g kaszy jaglanej (około 8 łyżek)
- 1 jajko
- 8 łyżek mleka
- tłuszcz do smażenia ( u mnie olej kokosowy)
- szczypta soli np. różowej 

Wykonanie: 
Kaszę gotujemy na sypko jak TU i studzimy. Ostudzoną kaszę blendujemy z żółtkiem i mlekiem, białko ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli i mieszamy wraz z masą. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu z dwóch stron, dość ciężko się przewracają więc nie polecam robić zbyt dużych placków.
Podajemy z dowolnymi dodatkami smakują cudownie zarówno na słodko jak i na wytrawnie :)
Smacznego! :)

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam placuszki ,a pomysł na takie z kaszy jaglanej są mega <3

    OdpowiedzUsuń
  2. fiu, fiu ;) trzeba to wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę, świetnie się prezentują, może i ja dokonam dalszych moodyfikacji i wykombinuję wersję wegańską :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kombinuj, kombinuj i poproszę relację ;)

      Usuń
  4. No i nawet nie wyglądają jakby się miały ciężko przewracać w efekcie finalnym. Choć nie wiem jaki efekt mi udało by się tu osiągnąć ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko początek był ciężki więc z góry uprzedzam ;) potem już tylko z górki :) szło łatwo :)

      Usuń