poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Łatwy, pyszny, szybki tort.


Nie licząc tego małego torciku, mogę śmiało powiedzieć, że to mój pierwszy tort. Zrobiłam go na urodziny mojego Kochanego N:*, był BARDZO zadowolony, szczególnie, że lubi tego typu ciasta. Delikatny puchaty biszkopt przekładany różnymi pysznościami. Śmietankowo-orzechowo-śliwkowo-czekoladowy.
Niestety nie mam zdjęcia całości, ale myślę, że na tych prezentuje się niezwykle okazało ;p




Składniki:
biszkopt:
- 2 duże jaja
- 2 łyżki mąki pszennej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 4 łyżki cukru
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
krem:
- 1 opakowanie budyniu śmietankowego
- 1,5 szklanki mleka
- 4 łyżki cukru
- 3/4 kostki 250 gramowej margaryny/masła
dodatki: 
- 2 duże łyżki masła orzechowego
- 4 duże łyżki dżemu śliwkowego
- małe opakowanie orzeszków ziemnych
- kilka kostek mlecznej czekolady
* polewa (1łyżka cukru, 1 łyżka kakao, 1 łyżka mleka, 1 łyżka wody)

Wykonanie:
Ponieważ nie miałam odpowiedniej formy do tortu postanowiłam zrobić go małego, ale wysokiego. Użyłam silikonowej formy do tarty  (25 cm średnicy, 3 cm głębokości).
Zaczynamy od biszkoptu, ubijamy białka na sztywną pianę, wciąż ubijając dodajemy kolejno żółtka. W osobnym naczyniu mieszamy mąki z sodą i ciągle ubijając dodajemy stopniowo je do masy. Gotową masę wlewamy na formę i pieczemy w nagrzanym piekarniku około 35 min. w tem. 180 stopni. W między czasie gotujemy zbyt gęsty budyń (z podanej ilości składników) i studzimy go. Gdy jest już zimny miksujemy go na dużych obrotach dodając stopniowo masło/margarynę (po kawałku), aż powstanie krem.
Gotowy biszkopt przekroiłam na cztery części i zaczynając od dołu nakładałam kolejne warstwy, krem, dżem, kolejna warstwa biszkoptu na niego masło orzechowe i krem, biszkopt, krem, dżem, biszkopt...Na koniec cały tort ze wszystkich stron posmarowałam grubą warstwą kremu, udekorowałam orzeszkami ziemnymi, startą mleczną czekoladą i polewą. Polewa jest bardzo łatwa w wykonaniu, należy zagotować wszystkie składniki razem ciągle mieszając.


22 komentarze:

  1. Prezentuje się po prostu wybornie! Plus mega smakowite dodatki.. nie dziwię się, że Twój N. był zadowolony, ja bym była zachwycona gdyby ktoś mi upiekł taki tort ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. aż ślinka cieknie na widok tej słodkiej rozkoszy! mogę kawałeczek?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety już nie ma :(, ale był tak dobry, że niedługo będę musiała go powtórzyć.

      Usuń
  3. o rany, ten tort wygląda obłędnie! widac że zrobiony z miłością:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda cudownie szykownie i smacznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda cudownie :) z chęcią bym sie poczęstowała kawałeczkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kucharo - Magdo, piękny torcik :) az się zakochałam :)))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    ps. dodaje się do podglądaczy, bo fajnie tu u Ciebie :))

    OdpowiedzUsuń
  7. gratuluje,ja nigdy tortu nie robilam,ale mnie kusi...

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne połączenia- wierzę, że pyszny:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. pięknie twój torcik wygląda i pewnie jeszcze lepiej smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ on pięknie wygląda, żebyś widziała mój obłęd w oczach na jego widok:)!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłaś ten tort z dwóch jajek i przekroiłaś na 4 części? Czy robiłaś większą porcję. Bo mi się nie chce wierzyć ;D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zrobiłam tak jak jest w przepisie :)
      Czyli dwa jajka, jeden duży biszkopt który potem został podzielony.

      Usuń
    2. zapewne biszkopt podzielono na "trójkąty" w pionie, a nie na cieniutkie placki w poziomie - przecież w formie do tarty nie urośnie wysoki na 7-10 cm - szczególnie z dwóch jaj. I zapewne dlatego nie ma zdjęcia okrągłego torty, bo to był tort w trójkącik:)

      Usuń
  12. dzisiaj robię ten torcik ...mam nadzieje, że będzie pyszny :)..co do biszkopta nie ma najmniejszych szans żeby podzielić go na 4 :):) ciężko będzie na dwa:)...ja zrobiłam po prostu wszystko razy 3 i wtedy na 4 części..inaczej nie ma możliwości żeby to był okrągły tort....no chyba, że trójkącik to tak :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie rozumiem jak biszkopt upieczony z 2 jajek można podzielić pózniej na 4 części?Też piekę ciasta i z doświadczenia wiem,że z 2 jajek będzie niski

    OdpowiedzUsuń
  14. Jutro spróbuje go wykonać :)
    Wygląda kusząco

    OdpowiedzUsuń