niedziela, 24 lutego 2013

Muffinkowe zdrowe zapasy.

A co? jak już piec to z rozmachem ;p

Dziś dodaję dwa przepisy, a może pomysły na zdrowe muffinki. Jeden z ich już próbowałam, były tak dobre, że trzeba było go powtórzyć, drugi zestaw to eksperyment, który okazał się strzałem w 10!




Jako pierwsze....

/muffinki pełnoziarniste z kawą rozpuszczalną, cynamonem, siemieniem lnianym, rodzynkami i bananem/

Druga partia to...

/muffinki żytnie z dodatkiem mąki pełnoziarnistej pszennej z dużą ilością kakao, rodzynkami i bananem/







(zdjęcie nr.3 - muffin po lewej stronie....
Przepis na 6szt.:
Składniki:
- 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
- 2 duże łyżki cynamonu
- 2 duże łyżki kawy zbożowej Inki
- 3 duże łyżki siemienia lnianego (całe ziarna)
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 szklanki mleka
- 1 jajko
- 1 duży banan
- 1/2 szklanki drobno posiekanych rodzynek

(zdjęcie nr.3 - muffin po prawej stronie....
Przepis na 6 szt.:
Składniki:

- 3/4 szklanki mąki żytniej
- 1/4 szklanki mąki pełnoziarnistej pszennej
- 3 duże łyżki naturalnego gorzkiego kakao
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 szklanki meleka
- 1 jajko
- 1 duży banan
- 1/2 szklanki drobno posiekanych rodzynek

* u mnie bez cukru, oczywiście wedle uznania można posłodzić dowolną ilością

Wykonanie:

Bardzo podobne w obu rodzajach jak i wszystkich innych moich muffinach czyli...suche składniki mieszamy razem w jednym naczyniu, w oddzielnym mieszamy mokre. Do mokrych dodajemy suche i mieszamy potem rodzynki, banan, mieszamy i do foremek. Jedyna różnica to taka, że w jednych muffinkach banana pokroiłam na małe kawałki i dodałam do środka masy w drugim przypadku pokroiłam na długie grube paski i powtykałam w muffinki w foremce. Pomysłów i sposobów jest mnóstwo, choć uważam osobiście, że do muffinek bez cukru najlepszym owocem jest słodki, dojrzały banan, choć próbujcie również z jabłkiem, gruszką czy śliwką. Gdy masa jest już w foremkach pieczemy w rozgrzanym piekarniku w tem. 180 stopni przez około 30-35min.






O kurde!!! Czy ktoś się w ogóle połapał w tym zakręconym i nie ogarniętym poście?? ;p

10 komentarzy:

  1. Ja się połapałam ;) Muffinki wyglądają super! W jednych cynamon, w drugich banan - dla mnie idealnie:)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam mam ochotę poeksperymentować :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko.. od razu bym je schrupała! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię twoje pyszne zdrowe muffiny ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ile babeczek:) taki zapas do wiosny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wiosny?...hm... raczej nie, już prawie ich nie ma ;).

      Usuń
  6. Ja się połapałam. I równiez obstawiam, że do wiosny to na pewno ni edotrwają ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. porywam po jednej muffince z każdego 'zestawu' ! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Cóż za pyszności, słodki blog... Chyba tu zagoszczę;) Pozdrawiam gorąCo

    OdpowiedzUsuń